Melding en Handhavingsverzoek
Wanneer u last heeft van een situatie kunt u dit melden bij de gemeente. U kunt een melding maken of een handhavingsverzoek indienen. Hier leest u wat het verschil is tussen deze twee.
Melding
Een melding kunt u doen via de pagina Melding doen. Ook kunt u uw melding telefonisch doorgeven aan de gemeente via 0598 652222. Een melding kunt u anoniem doen. De gemeente bekijkt uw melding en beoordeelt of zij er iets mee doet. Hierover ontvangt u geen besluit. De meldingen geven inzicht in de hoeveelheid overlast.
Handhavingsverzoek
Een handhavingsverzoek is een verzoek aan de gemeente om handhavend op te treden tegen een overtreding. Wanneer u een handhavingsverzoek indient, is de gemeente verplicht een besluit te nemen op uw handhavingsverzoek.
Een handhavingsverzoek kan alleen schriftelijk worden ingediend. Geef hierbij aan dat u een handhavingsverzoek indient. Het handhavingsverzoek kan niet anoniem worden ingediend. In het handhavingsverzoek moeten uw naam, de datum en een duidelijke omschrijving van de situatie staan.
Bij de beoordeling van het handhavingsverzoek wordt bekeken of u een belang heeft bij handhaving van de wet- en regelgeving. U moet belanghebbende zijn.
U stuurt uw handhavingsverzoek naar:
Gemeente Veendam
t.a.v. het college van burgemeester en wethouders
Postbus 200004
9640 PA Veendam