Vanwege de vorst kan het gebeuren dat het afval in de container is vast gevroren. Om te voorkomen dat de container voor de helft geleegd wordt raden wij u aan om het afval los te wrikken.
Servicebeloften
We helpen onze inwoners graag verder. We willen dat inwoners en ondernemers ons makkelijk vinden en snel geholpen worden, ook online. Het is belangrijk dat inwoners weten wat ze van ons kunnen verwachten, daarom hebben we afspraken gemaakt over hoe we onze diensten aanbieden. Deze afspraken noemen we servicebeloften.
Algemeen
We hebben een aantal algemene regels die gelden voor onze dienstverlening, deze regels zijn van toepassing op elk kanaal.
- We helpen een inwoner of ondernemer áltijd verder met zijn (aan)vraag;
- Onze dienstverlening is inclusief en toegankelijk voor iedereen;
- Onze digitale en fysieke zorgplicht kennen dezelfde kwaliteit van ondersteuning;
- Ondersteuning hoeft niet altijd van de gemeente zelf te komen;
- De gemeente én de inwoner of ondernemer hebben beide een eigen verantwoordelijkheid in de communicatie en samenwerking;
- Ons algemene dienstverleningsaanbod past niet altijd op de vraag, daarom bieden we een passende oplossing als dat nodig is;
- Transparantie staat bij ons hoog in het vaandel. Dat betekent dat we bij contact met inwoners direct helder zijn over wat er van ons verwacht mag worden.
Telefonisch
Wanneer een inwoner of ondernemer ons belt op ons algemene telefoonnummer (0598 652222) geldt dat het de rol van de telefonisten in het KCC is om de telefoon zo snel mogelijk te beantwoorden. Deze medewerker probeert de vraag zo veel mogelijk direct te beantwoorden. Soms is er niet direct een antwoord en moet de vraag doorgezet worden. De betreffende medewerker verbindt de inwoner dan door naar de betreffende vakafdeling of maakt een terugbelverzoek aan. Het is vanaf dan de verantwoordelijkheid van de persoon die het verzoek krijgt, om het verzoek binnen twee werkdagen af te handelen. Deze persoon belt de (aan)vrager twee keer terug, en laat indien mogelijk een voicemail achter.
Mails kunnen 24 uur per dag, 7 dagen per week gestuurd worden naar het algemene e-mailadres info@veendam.nl gestuurd.
Mails naar dit e-mailadres worden binnen vijf werkdagen beantwoord door de betreffende vakafdeling.
Website
Ook op onze website kunnen inwoners en ondernemers 24 uur per dag en 7 dagen per week terecht. We zorgen ervoor dat de informatie op de website correct, actueel, begrijpelijk, makkelijk vindbaar en goed toegankelijk is. De verantwoordelijkheid hiervoor ligt bij de betreffende vakafdeling. Op de website is ook per product en dienst makkelijk vindbaar wat er nodig is voor het aanvragen ervan, wat de kosten zijn en hoelang de procedures duren.
In het gemeentehuis
In het gemeentehuis werken we op afspraak. In de praktijk betekent dit dat inwoners bij het maken van een afspraak binnen drie werkdagen terecht kunnen bij de publieksbalies. Bij het afhalen van een product aan de balie proberen wij de aanvrager binnen vijf minuten te helpen.
Social media
We zijn ook bereikbaar via WhatsApp, Instagram, Facebook, X en LinkedIn. Als er op werkdagen via deze kanalen contact met ons opgenomen wordt, reageren wij binnen 1 werkdag op dit bericht. Het beantwoorden van de berichten die binnenkomen via deze platformen is de taak van het KCC, soms met behulp van de betreffende vakafdeling.
Post
Wanneer een inwoner of ondernemer ons een brief stuurt, wordt deze binnen 5 werkdagen vanaf inboeking in het zaaksysteem inhoudelijk beantwoord door de betreffende vakafdeling.
Feedback
Wij zijn ontvankelijk voor feedback van onze inwoners om zo onze dienstverlening nóg beter af te kunnen stemmen op de behoefte en de vraag. Inwoners mogen ons hier persoonlijk op aanspreken, maar het invullen van het digitale formulier op de website is ook mogelijk. Omdat we onze dienstverlening willen blijven verbeteren, houden we een doorlopend klanttevredenheidsonderzoek.